Vilkår og betingelser ved kjøp av årskort og billetter

 

ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN

Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post med din(e) billett(er)/årskort vedlagt som strekkode. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel/spammappe! Dersom du ikke har mottatt noen form for ordrebekreftelse har det skjedd en teknisk feil, og du må legge inn bestillingen din på nytt. Er du usikker på hva som kan ha skjedd, kontakt oss her; [email protected].

ORDREINFORMASJON

Er e-postadresse, telefonnummer og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?
 Kjøp av billetter/årskort har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.
 Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne kontakte deg og sende billett/årskort til riktig e-postadresse. Vi dobbeltsjekker ikke informasjonen som er oppgitt. Eventuelle beskjeder relatert til ordren skjer via e-post. Vi kan kontakte deg på andre måter, men da må du opplyse om dette i merknadsfeltet ved bestilling.

BETALING

Betaling skjer i norske kroner – markert som NOK.
Bjørneparken AS godtar følgende betalingsmåter: Visa, MasterCard og faktura. Vår nettside benytter betalingsløsningen DIBS Account, hvor all sensitiv informasjon blir behandlet i henhold til sikkerhetsstandardene definert av PCI DDS.

ANGRERETT OG REFUNDERING

Billetter kan avbestilles og vil refunderes ved avbestilling innen 14 dager før besøksdagen. Ved bruk av angreretten, videresend bekreftelsese-posten til [email protected] og oppgi at du ønsker å benytte deg av returretten.
Kjøp som er gjort med bank-/kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble lagt. NB! Viktig at vi blir informert dersom du har byttet bank/konto i mellomtiden.

Billetter/årskort er gyldige i 12 måneder fra kjøpsdato, innenfor parkens åpningstider. Ubenyttede billetter blir ikke refundert.
Vi tar forbehold om trykkfeil, både når det gjelder priser og info om billetter/årskort på nettsiden!
Vi er her for deg og ønsker å gi deg all hjelp du trenger for en vellykket handel! Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Har du noen spørsmål ring oss på tlf: 35 05 35 10, hverdager 09.00-16.30, eller send en e-post til: [email protected].

DIBS Faktura – En enkel, sikker og fleksibel betalingsmetode.

Vilkår

Når du velger å betale med DIBS Faktura så vil fakturaen sendes sammen med din bestilling eller via e-post. Betalingsfristen er 14 dager og et fakturagebyr tilkommer. Ved forsinket betaling vil det bli sendt en purring og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Fakturaen betaler du til arvato Finance AS som er samarbeidspartneren til DIBS. arvato Finance AS gjennomfører som vanlig en kredittkontroll og for privatpersoner vil levering kun skje til den folkeregistrerte adresse. Kjøperen skal være fylt 18 år. Hvis du er firmakunde vil levering kun skje til den adressen firmaet er registrert. Firmaet skal også være registrert i det land hvor kjøpet foretas. Regler for dør- og fjernsalg gjelder ikke for kjøp i firmaregi.

Del opp betalingen

DIBS tilbyr delbetaling i samarbeid med arvato Finance AS. Du velger selv om du ønsker å betale et angitt «minstebeløp å betale» på tilsendt månedsfaktura eller betale mer om du heller ønsker det. Du kan når som helst, uten ekstra kostnad, velge å avslutte din delbetaling ved å betale inn hele det resterende kredittbeløpet.

Fullstendige vilkår for delbetaling

1. Hva er Delbetaling?
Delbetaling gjør det mulig for deg å betale varen i ditt eget tempo. Innvilget Delbetaling kan benyttes til kjøp i nettbutikken

2. Hva betyr «minste beløp å betale»?
På mottatt månedsfaktura vil det alltid fremkomme ’’minstebeløp å betale’’ som vil være et begrenset beløp av benyttet kreditt. Du står til enhver tid fritt til å betale denne summen eller et høyere beløp

3. Hvem kan få Delbetaling?
Du må være 18 år, ha norsk personnummer og en adresse i folkeregisteret. Adressen kan ikke være en postboksadresse
Mulighet for Delbetaling er betinget av en tilfredsstillende kredittsjekk. Kredittsjekken vil generere et gjenpartsbrev med dine kredittopplysninger
Dersom faktura eller Delbetaling misligholdes samtykker du i at kredittopplysningene overføres til Gothia AS

4. Månedsbeløp og aktivering av Delbetaling
For å få Delbetaling må du betale aktiveringsbeløpet som angitt på mottatt faktura. Når innbetalingen er registrert vil du få tilsendt avtale om kreditt som må signeres og returneres i vedlagt svarkonvolutt innen fristen. Når signert avtale er registrert vil Delbetalingen opprettes

5. Betaling
Gothia sender deg en faktura hver måned. På månedsfakturaen fremgår ”minste beløp å betale”. Du velger selv om du vil betale det angitte minimumsbeløpet, eller et høyere beløp
Delbetaling løper inntil kredittbeløpet er fullt nedbetalt. Du kan når som helst betale hele din restsaldo til arvato Finance uten at det påløper ytterligere kostnader

6. Hva koster det?
Kostnaden består av et etableringsgebyr og et månedlig administrasjonsgebyr. Etableringskostnaden er en engangsutgift som du betaler når din Delbetaling blir opprettet

I tillegg til dette betaler du en årlig rente på (p.t.) 19,50 % av kredittbeløpet. Renten kapitaliseres hver måned
Representativt eksempel på hva som blir effektiv rente pr. år: Kredittbeløpet er kr. 20 000,-. og betaling skjer hver måned i 12 måneder med en månedsavgift på kr. 25,- og etableringsgebyr på kr. 95,-

Effektiv rente vil være 25,63 % pr. år
Den samlede kredittkostnaden vil være kr. 2 570,-. Samlet kredittbeløp vil være kr. 22 570,-

7. Betalingsfrie måneder
Du har mulighet til å benytte to betalingsfrie måneder i året. Dersom du ønsker dette kontakt kundeservice pr. email [email protected] eller pr. telefon til 22 87 89 70

8. Uteblitt betaling
Ved uteblitt betaling vil hele kravet bringes til forfall, og din Delbetaling vil bli avviklet

9. Informasjon
Ønsker du at arvato Finance skal sende deg informasjon om kundeforholdet etc. via email må du krysse av for det i kredittavtalen. I motsatt fall vil dette bli sendt til din folkeregistrerte adresse

Besøk www.dibsfaktura.no for mer informasjon om DIBS Faktura

Du er selvfølgelig velkommen til å ringe til oss hvis du har noen spørsmål

Vårt telefonnummer er 21 55 44 00